Febergräns mest hela tiden...

Stackars lilla Vincent... Igår kväll hade han lite feber och idag ligger han på febergräns mest hela tiden... Pratade med BVC och sköterskan hade en liten teori om att det rör sig om ett litet virus. Mamma hade en teori om tandsprickning. Läser man om tandsprickning så är symtomen
- Dreglar (check)
- Soppar fingrarna i munnen (check)
- Något förhöjd temp (check)
- Svårt att sova (check)
- Gommen blir mer mörkrosa (ingen aning)
- Tuggar på allting (check)
- Irriterad, Grining eller klängig (check, check, check)
- Klart rinnande snor (nepp)
- Lös avföring (check)

Med andra ord så är det 7 av 9 symtom som stämmer in i vår situation... Lilleman sov i vår säng i natt igen eftersom han bara skrek och grinade igår kväll...

Efter lite alvedon vid halv 2 och lite mat så har Vincent sovit i vagnen i snart 2 timmar, med korta uppvaknanden för att gråta lite. Han har sovit inne, jag tycker att det är lite kallt att stå ute och gunga vagnen när det är 16 grader kallt! Sen vet jag att det är -15 som är gräns på utomhussovning på förskolorna och samma gräns för utomhusaktiviteter på skolor... Kanske är lite hårt att ställa ut honom om han inte mår helt 100... Jag har för mig att mamma berättat att vi sovit ute nästan oavsett vad det varit för temp ute, allt handlar väl om vad man har i vagnen för att barnet inte ska frysa!

När det snart dax för ytterligare en visning. Får se hur det går idag! Önskar att någon kunde lägga ett första bud iallafall! Så det börjar rulla igång lite!

Ny uppdatering kommer väl antingen i kväll eller i morgon... Så länge Vincent har feber så undviker jag nog att gå på tex öppna fsk... På sin höjd blir det väl någon promenad om det blir lite varmare... Jag har lite dåligt med kläder för 15 grader kallt! Skulle verkligen behöva varmare skor och en varmare jacka... Julklapp kanske? Eller så går jag i ide... Får se!

Kommentarer
Postat av: Magda

Izolde hade en massa symptom på att tänderna skulle komma typ 3 mån innan dom kom. Och när första kom så skrek hon ostoppligt. Då hade vi ca 15 mil kvar till ÖSD. KUL!!! :-(

Hoppas han får det lättare att få tänder än hon.

2008-12-09 @ 17:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0