Tillbaka i vardagen

Från att ha haft en lite annorlunda vardag när Johan varit sjuk, då vi mest legat i soffan och titt på film osv, till att han i morse klev upp och åkte till jobbet... Han var iofs inte säker på att det skulle funka, men han ville iaf prova. Jag gjorde som vanligt och gick o la mig, vaknade vid halv 12 och insåg att jag åter igen sovit bort hava dagen... Nu är det snart dax för frukost, kroppen har vaknat till och jag börjar bli hungrig! Sen då? Det finns 100 saker jag skulle "behöva" göra... Alla kommer inte att göras.. Prioriteten ligger i ett telefonsamtal och i att motionera dammsugaren lite!

Lite irriterad blev jag igår... Johan kommer med en lysande idé om att vi ska lägga in räkningarna med betalningsdatum så betalningen sker automatiskt när det är dax... Vi vet ju inte om vi är hemma när dom ska betalas, så det var en riktigt smart idé! Som i alla andra idéer så finns det ju ett MEN.... Jag vet inte hur lång tid Försäkringskassan kommer att ta på sig för att betala ut min sjukpenning! Allt annat verkar ju ta flera månader hos dom nu! Det tog över 1 vecka för dom att skicka ett papper till mig... Och Johan har hört att par som blivit föräldrar i juni, fortfarande inte fått sin föräldrapenning! Detta låter som det kommer att bli en tuff höst innan allt rullar på som det ska!

Samtalet idag är med andra ord till Försäkringskassan för att undersöka i hur lång tid det beräknas ta med utbetalningen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0