Stalldag

Hade stallet idag... Det var hyfsat lugnt på förmiddagen, något förvirrat, men lugnt... Inte för att allt gick lika smidigt och snabbt som det brukar, men vi var klara i god tid ändå. Efter att jag ätit lunch skulle jag få rida Zeleia!

Jag och Nadja pratade för ett tag sedan om att jag skulle få prova att rida Zeleia och idag slog vi till. Nadja började rida och sedan sattejag mig upp på henne... Jisses vilken häst! Inte helt lätt, men det kändes väldigt tydligt när det blev rätt! Nu hade jag inte ridit på 3 veckor, så jag kände mig lite ringrostig... Dessutom ska inte Zeleia ridas på riktigt samma sätt som Ronaldo och Cornelia... Men det var roligt och jag fick erbjudande att göra om det... Det är väldigt synd att kameran inte hängde med in i ridhuset, Nadja var lite imponerad av sin hästs bakbensaktion... Jag misslyckades med att ida med full kontroll, men jag lyckades iaf sätta igång bakbenen... Jag brukar annars ha problem med att jag inte får igång bakbenen på hästarna...

Eftersom traven inte gick så bra, det var bara energi framåt, ingen samling och ingen vidare kontroll och följsamhet - gick jag över till att skritta lite mer... Till slut börjae iaf skritten att stämma... Men det är ju så, man börjar i den långsammaste gångarten... Som jag fått höra av en viss dressyrtränare hos oss - det man inte fixar i skritt fixar man heller inte i trav... Galoppen var inte heller helt lätt, men i vänster varv lyckades jag med några streg väldigt bra. Det kändes kanon! Men sen gled alltihop iväg igen! =P Nadja tyckte att mitt största problem var att jag blir för försiktig, att jag måste våga ta i hästen... Sen vet jag att jag blir lite klämmande vilket gör att hästen springer på ännu mer och att jag inte är tillräckligt snabb i händerna... Men men, ingen större katastrof - inget negativt borde ha hänt av det där - skulle så vara fallet ber jag hemskt mycket om ursäkt! =)

I morgon ska Luzifer löshoppa på kvällen... Tänkte vara med och kika och fota! Har ju inte varit så flitig med kameran nu på väldigt länge... Men det ska bli skoj att klämma lite bilder! =) Snart middag - sen slapp i soffan med lite kurslitteratur.... (*blä*)

Kommentarer
Postat av: nadja

ja bakbenen fick du igång minsann, helt otroligt!

2008-04-20 @ 18:21:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0