Sorg och tacksamhet

Idag går i princip alla tankar till Greta... Jag fattar inte vad som hela tiden går fel! Greta miste plötsligt charmtrollet Jasper i november... Nu hade hon just hittat en ny kanonfin häst, GoodTime... Plötsligt blir hon dålig och allt gå rså galet snabbt... På bara några månader har hon förlorat två vackra individer som galopperar rakt in i allas våra hjärtan... Det är så sjukt orättvist...

Hur kan det komma sig att vi har sånna svårigheter uppe på Tanne? Hästar blir sjuka och går bort hela tiden! Sedan i november har nu 3 hästar gått vidare till de evigt gröna ängarna! Först Jasper i november, sen Whisper i mars och nu Godis.... Det måste finnas något att göra för att vi inte ska drabbas så hårt! Även om man inte är ägare själv så står man ganska nära alla ändå - på något sätt... Alla berörs varje gång...

Greta, jag tänker på dig!

Mitt i all turbulens är jag ändå någonstans tacksam att inget hittills har hänt Cornelia och Luzifer... Dom har ju nu hamnat mig närmast sedan i somras... Är också tacksam över att inget hänt grodan ännu... Så mycket negativt som händer kring alla, så måste man försöka ta vara på alla små ljusa stunder... Hoppas så mycket att allt runt omkring mig kommer att fungera bra framöver... Erika är på jakt efter en ny häst... Håller tummarna att hon hittar en fin och bra häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0