Skön eftermiddag

Idag åkte jag till stan efter jobbet. Jag och Sofie Hamberg skulle träffas, gå på stan och fika lite! Vi började med en lång fikapaus på Törners... Smaskigt var det och det var härligt att prata om lite allt möjligt! efter fikat gick vi ut på stan och kikade på kläder... Till en början hittade jag bara 2 bodys till lilla grodan! Sen på vägen hemåt utökade det med ett par nya skor... 2 tröjor till mig och 1 kjol och ett par leggings!

     
(grodans bodys)           (mina nya skor)

Det är värdelöst att det bara är 2 butiker i Östersund som har mammakläder, och att avdelningarna är relativt små! Idag fanns det nästan inga fina baskläder (som jag ska kunna jobba i) och fanns det fina kläder så fanns det inga storlekar! BLÄ!

Nu i kväll är jag lite trött i kroppen (och för all del i knoppen också!) och grodan tycker också att det varit en ganska lång dag... Så resterande del av kvällen ska jag tillbringa i soffan vid tvn! Blir lite standardprogram...
19.30 Sjukhuset
20.00 Men in trees
21.00 Barnmorskorna

Nu ska jag promenera upp till Netto och införskafa lite glass! =9

Kommentarer
Postat av: sandra

sen cathrin behöver man ju inte handla kläder på mammaavdelningarna, de flesta jag känner som fått barn har bara köpt någon storlek större på vanliga kläder, funkar ju inte på alla klädesmodeller, men det ger åtminstones ett mkt större urval :)

2008-04-16 @ 21:37:21
URL: http://sandrahogqvist.blogg.se
Postat av: Magda

Håller med sandra, man MÅSTE inte ha mammakläder. Dom är ofta dyrare. Det räcker med sina vanliga kläder om man gör om dom lite till mammakläder. Köp til exempel långa toppar och tröjor och sätt i gummisnodd i jeansen där vid knappen. Det räcker bra det. Fast om man går upp mycket i vikt på benen så kanske det är svårt att komma i vanliga byxorna men ja...du fattar poängen antar jag.

2008-04-17 @ 07:32:07
URL: http://magdalena.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0