Tung dag

Idag var vi på begravning, kände mig ganska lugn o samlad när vi åkte iväg. Den biten föll lite ihop när vi gick in i kapellet där vi skulle vara, täcket över kistan och sedan sitta och lyssna på sånger och dikter. Det var jättejobbigt och nu vill jag bara lägga mig o sova... att dels ha sovit en aning för lite i natt (kom inte i säng förrän vid ca halv2) och sedan den mentala urladdningen på förmiddagen har gjort mig jättetrött nu... Det är middag hos morfar vid 16-17 tiden, så jag hinner sova en stund innan.
Efter middagen ska jag upp till stallet. Ska rida Cornelia en stund. Igår hjälpte Anita mig lite så jag vet vilken känsla jag ska sträva efter... Får se om lilla fröken är lite mer samarbetsvillig idag när jag fick loss henne lite igår... Vi var dessutom i ridhuset igår och idag ska vi vara ute... Men det ska nog gå bra!
Sängen nästa!

Log en sväng under din begravning idag,
satt och tänkte på alla fiskmiddagar.
Kom ihåg när du berättade för mig
om vad jag sa när jag ville ha skidor...
"Du får väl hämta pengar i väggen".
Det finns många härliga berättelser
och händelser som ligger nära hjärtat.
Många mysiga minnen har vi alla kvar,
vi kommer alltid att minnas och sakna dig.
Sov gott mormor!
320910-070923

Kommentarer
Postat av: Morsan

Ja, du har rätt. Mormor har alltid varit speciell. Men hur tror du hon hade varit utan er ? Inte som hon har varit dom år ni har fått tillsammans med henne.... Alla berättelser skriver du, vad hade hon haft att berätta om inte ni funnits. Det är inte bara jag som tackar för att ni finns, jag vet att hon delade min syn på det. Ta hand om varandra och morfar, nu vet ni ju att inget varar för evigt...

2007-10-02 @ 19:03:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0