När mörkret faller...

... sitter jag fortfarande vaken... Det enda sällskap jag har för stunden är musiken i datorn, just nu LarsWinnerbäck med en låt från det nyaste albumet. Ingen på msn att fördriva en liten stund med... En snart uppdrucken 1,5 liters coca cola står bredvid mig, lika så en skål med godis. Godiset är tämligen orört, kan det bero på att cola är mer beroendeframkallande eller är det bara lättare att dricka än att tugga?

Så varför sitter jag här i mörkret istället för att låta huvudet vila mot kudden? Jo, jag sitter och plitar på en hemtenta. Har suttit några timmar på eftermiddagen, och nu har jag suttit sedan ca 22... Har inte kommit så långt, men en bit iallafall... Ska försöka skriva klart den nu i natt och i morgon...

Det har varit så dålig tajming de här sista två veckorna... Mormor gick bort förra söndagen och givetvis har jag innevecka på skolan den följande veckan. Fixade dock inte att sitta på föreläsningar, så jag ska väl göra undan lite restuppgifter något framöver... Sen den här veckan hade vi begravningen och givetvis har jag hemtenta den här veckan! Kändes inte som om jag kunnat fokusera på den alls, och har fortfarande svårt att styra allt fokus på att läsa i böckerna. Det hade helt klart kännts mycket bättre om det var tenta nästa vecka istället! Tyvärr kan jag inte styra allt....

Måste också berätta en glad nyhet så här mitt i nattens kalla och mörka stund... Några av er läsare kommer nog ihåg att jag var fruktansvärt arg i våras på att min jacka blev stulen från stallet. Gjorde en plosanmälan och har efter det inte hört ett ord. I tisdags när jag kom hem efter begravningen ringer polisen och vill hålla ett litet förhör med mig. Visst, det kan man ju ställa upp på så kanske det börjar hända något snart... Det tar inte lång tid och vi lägger på. Polismannen jag pratade med sa att det nu kommer att styras upp, jaja tänkte jag och la telefonen åt sidan...

I går kväll sitter jag o filosoferar vid datorn efter att ha varit på personalgympa, då ringer plötsligt mobiltelefonen. Det är ett hemnummer som jag inte känner igen, så jag svarar artigt med att presentera mig. I andra änden är det en tjej som säger att hon måste erkänna något, att hon stal min jacka! Hon säger att hon har dåligt samvete men varit livrädd för att säga något. Jag för min egen del kände bara lycka över att få tillbaka jackan och en viss förvåning över att hon faktiskt tagit upp telefonen och ringt mig för att erkänna!!! Det krävs en hel del mod att faktiskt göra en sån grej!

Hur som helst bestämde vi att hon skulle lämna jackan till ridlärarna så skulle jag hämta den när jag var upp till stallet i kväll. Anneli hde dock inte varit in på kontoret under kvällen, hon började sent och började i ridhuset på en gång... Men efter jag ridit visade det sig att Paula hittat en påse med en lapp där det stod;

Hej. Lämna den här påsen till Catrin larsson, hon kommer och hämtar den ikväll! TACK =)

Hon tog rätt på påsen och gav den till mig när hon kom upp till mitt stall efter lektionen. Så nu hänger min jacka ute i hallen på en galge... Känns underbart! Jag som varit på jakt efter en ny höst- o vinterjacka... Nu behöver jag inte stressa med en sån grej... Hittar jag nu en jacka som jag vill ha kan jag köpa, men det är ingen panik! Tänk vad polisen (och säkert föräldrarna) kan åstadkomma! =D

Snart börjar nog solen på att ska vakna... Antar att jag borde fokusera på tentan en liten stund till... Tror att jag håller ut till colan är slut... 1,5 liter coca cola får räcka för en tenta kväll, tror inte att jag ska öppna den andra också! Sen ska jag ju faktiskt vakna i tid för att lämna tillbaka böckerna i morgon - om jag inte är sugen på att lägga ut 200 spänn på en sovmorgon..!

Med tonerna av H.I.M med Sleepwalking past hope, avslutar jag nattens bloggförfattande och återgår till tentaskrivningen! Kommane problemformulering är;

Beroende på i vilken tid, på vilken plats och i vilken social miljö människan lever kommer hon att uppleva landskapet omkring sig på olika sätt. Tag relationen till skogen som exempel och beskriv hur bönder i det förindustriella samhället såg på, värderade och använde skogen. Jämför på samma sätt den urbana medelklassens relation till skogen idag. Använd begrepp och exempel ur kurslitteraturen i din diskussion.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0