"Jag är rädd"

Det var den fras jag använde i början av uppvärmningen på ridningen igår... Cornelia var helt rabiat! Kommer lugnt i trav och rätt som det är så sätter hon upp huvudet och skjuter rakt upp, och sedan studsar hon iväg och bockar lite... "få ner nacken på henne, ställ rejält åt höger" säger Anneli men ajg är så paralyserad att jag inte kan göra annat än att tänka 'sluta hoppa nu så har jag en chans att sitta kvar'...

Tack och lov lyckades jag reda ut situationen och kunde fortsätta rida, men var grymt spänd! Det var när vi travade lite senare som hon rätt som det var kickade, men det var det värsta hon gjorde efter sitt psykbryt i början.

Det tog 1½ timme efter ridpasset innan jag kunde slappna av igen, det är en ganska bra måttstock på hur rädd jag faktiskt var.

Idag ska jag vara lite duktig... Ska inleda med att fixa ut skrivbordet och bokyllan på annons, sedan styra upp ex-arbetet... Ska iaf inleda det lite! Sen i eftermiddag kommer Johan och då blir det middag och mys! =D

Kommentarer
Postat av: lillen

får han komma hem till dig nu? ;D

2007-10-26 @ 12:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0