Har blivit med häst igen :)

Fick för ungefär en timme sedan ett sms från Malin. Hon undrade om jag ville rida lite, för hon är inte i ridbart skick efter att ha fått sig en flygtur från Luzifer... Med tanke å att hon inte ens kan ha sina jeans på sig pga att hon är toksvullen över ländryggen, så kan hon inte rida Cornelia på några dagar. Där kommer jag in i bilden. Jag ska nu ta hand om Cornelia måndag till torsdag. Hon ska dessutom få gå alla dagarna. Nu kommer jag inte ha tid ork att tokrida henne alla dagar, så det kommer att få bli ganska lugnt motionerande mestadels.

Men mysigt endå att få "egen" häst igen ;) Har saknat det efter Ronaldo. Det är en sak att ha en häst några spridda dagar i veckan, men ofta hade jag Ronaldo flera dagar i rad och ibland till o med hela veckor. Så det ska bli skoj att ha "egen" häst nu!

Torsdag blir dessutom en riktig hästdag! Då ska jag upp redan mitt på dagen, för jag ska hjälpa Nadja att hoppa Zeleia. Sen har jag lektion på kvällen. Så just på torsdag är jag tillbaka i mitt "normala" hästliv, då jag är i stallet 7-8 timmar! :D

Nu ska jag halta ner i tvättstugan igen, min fot höll inte efter innebandyn igår... så nu har jag ont! :( men det går väl över när jag kommer igång att röra foten igen. Efter att jag är klar i tvättstugan ska ajg ner p åstan en sväng innan jag ska upp till stallet!

Kommentarer
Postat av: Nadja

Vill du inte rida ut med mig nått? :D

2007-10-01 @ 10:59:23
Postat av: Magda

Jag ska oxå rida idag :-D Kul va? *hihi* Får se hur många ben som är hela efter den turen. *fniss*

2007-10-01 @ 13:58:59
Postat av: sandra

cathrin din lilla smygare, nu har jag väntat i 34234 år, 234 dagar, 443 minuter och nästan hundra hundradelar och jag undrar: HUR SVÅRT KAN DET VARA ATT LÄGGA UT ETT KORT PÅ DIN NYA FRISYR?!?!?! det är ju inte direkt så att du inte har tagit något kort, det vet jag och är beredd att satsa tre havrekakor på! seså, langa fram kortet nu!

2007-10-01 @ 16:44:04
URL: http://sandrahogqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0