Minnen

Idag har jag putsat mina vardagsrumsfönster och satt upp 3 av 4 gardiner. Två av gardinlängderna var jag tvungen att sy på kirshband på, och medan jag satt och nålade och sydde kom jag att tänka på att jag i vanliga fall brukar be mamma eller mormor om hjälp med det. Mormor köpte symaskinen till mig i julklapp förra året och jag tyckte då att det var en ganska kass julklapp, men jag var innerst inne ganska nöjd endå.

Och idag när jag satt och sydde längdst ut på kanten och aktade mig för att missa det jag försökte sy fast så kom jag att tänka på julgardinerna mormor sydde åt mig när jag bodde i Umeå. Hon hade missat fållen helt och hållet på några ftällen och sytt i enkelt tyg... Tyckte att hon var klumpig när hon gjort det, men det gav mig ett leende idag. =)

Nu i kväll ska jag titta på film, äta godis och lägga pussel! Köpte två nya pussel idag, ska bli hur skoj som helst! =D

Kommentarer
Postat av: KimJ

Ha en skön kväll! Kram KimJ

2007-11-03 @ 20:30:29
URL: http://KimJ.blogg.se
Postat av: nathalie

hur många bitar?:P

2007-11-03 @ 20:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0