Va!?

Hm, nu blev det en vändning igen... Undrar vart det tar vägen nu då...

Red Cornelia idag... Gick ganska bra, några korta stunder fick jag till traven som den ska vara... Tyvärr är jag alldeles för svag i kroppen så jag orkar inte rida den, men jag ska träna upp mig! =) Har några problem med ridningen fortfarande... Idag kom jag fram till (igen...) att jag släpper ytterskänkeln i höger varv... Det enda det resulterar till är att jag drar i innertygeln för att hon flyter ut från mitt tänka spår... Måste jobba på att hålla benen där dom ska vara! Ett annat problem jag har är att jag sätter mig så långt bak i sadeln... Kan vara pga för korta stigläder, så jag får länga något hål till... En annan teori är att jag kniper mig fast i knäna (vilket jag alltid gör... *suckar*) men det är ett välkänt problem och jag försöker att jobba på det varje gång jag sitter på en häst! Med lite hjälp ska jag nog få kläm på ridningen igen... Ska bara lära känna Cornelia lite nu först, det var ju bara tredje gången jag satt på henne idag...

Ska rida henne i morgon också, får se hur det går. Ska försöka ta mig upp på förmiddagen, så jag kommer därifrån i vettig tid! Jag blir ju alltid där så länge! Ska festa lite i morgon kväll, så jag vill ju hinna hem och snygga till mig lite mellan (och då pratar vi ingen repris från förra helgen med en snabbfixning, inklusive dusch(!), på 25 minuter!)

Nu vankas telefonen och sedan sängen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0