För allmän beskådan...

Igår kväll hände det igen... Min dator kraschade... Den har haft en förmåga att trassla ganska rejält i några veckor nu, första gången fick den åka till pappa och ligga i respirator och pappa lyckades återuppliva den... I förrgår kväll gjorde den exakt samma sak igen och jag blev grymt förbannad men lyckades starta igång den i felsäkert läge och sedan stänga av den normalt. I går morse startade den igång som vanligt  och jag kände mig lite nöjd...

Tyvärr höll det bara till i går kväll, då lägger skiten av igen.... Sitter med mamma i telefonen när det händer och hon får då höra en massa ord, som mina fritidsbarn inte skulle vara sen att poängtera att det är svordomar, om vad som ska hända den lilla maskinen under skrivbordsskivan... (Sorry för det mamma! Men jag blev bara så himla arg...)

Hotet jag drog för min dator är att om jag inte får igång den även den här gången så åker den ut, och då genom fönstret... (Vilket även min syster fick höra och ville filma) Mamma tyckte att kommunen inte skulle uppskatta det eftersom det kan bli skräpigt utanför, men jag kan ställa upp på att sopa ihop efteråt, när den värsta ilskan har lagt sig... Hur som helst så återstår det nu att se om jag ska få ha datorn fram till september, då jag ska köpa ny, eller om jag ska behöva cykla till mamma lite nu o då... Ska jag slänga ut datorn kan det ske för allmän beskådan....

Sitter hur som helst hos mamma o pappa just nu, mamma ska vara snäll och bjuda på mat! jag för min del ska bara njuta av att inte behöva styra upp något själv (tycker om att vara gäst) så jag ska tassa ut och lägga mig på filten ute och läsa lite.... =)

Kommentarer
Postat av: sandra

ja dessa instabila moderniteter! jag tvivlar inte en sekund på att den skulle förtjäna ett fönsterkast.men hur hade du tänkt klara dig sen? jag menar hur ska du hålla kontakten med omvärlden?

2007-08-08 @ 17:29:30
URL: http://sandrahogqvist.blogg.se
Postat av: C

det var det mamma ifrågasatte också ;) Jag har ju mamma och pappa att gå hem och låna dator av, jobbet och skolan... sen finns det ju telefon också =P och för all del, dig kan man ju åka och hälsa på! ;) men utan tvekan skulle jag bli socialt handikappad!

2007-08-08 @ 18:56:39
Postat av: busk

hej gumman hoppas att allt är bra kram kram

2007-08-10 @ 20:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0