Fake it until you make it!

Ett ganska bra uttryck som man kan fundera på hur ofta det egentligen behövs... Jag skulle behöva det ganska ofta just nu... Tänk om man bara kunde fejka att man fixade saker tills man faktiskt gjorde det på riktigt!

Hade en tv-kväll igår. Kikade på hela Girlylicious, alla 3 programmen... Men in trees var inte jättebra, Top model var egentligen ganska kasst och jag blev faktiskt riktigt besviken på Lustgården... Trodde att det skulle bli ett intressant och givande program, allt jag upplever är att det är fjolligt! Fast igår var det två saker som jag reagerade på lite mer...

Det första var en fråga som ställdes till studiopubliken.... Skulle du låna ut din partner för pengar? Hela 60 % (!) i publiken skulle göra det, mendan 40 % sa Nej.... Alltså, VA!? Räknas inte det som att vara hallick?? Mycket märkligt vad folk skulle kunna göra för pengar.... Jag skulle bli förolämpad iaf... Vill inte min pojkvän ha mig för sig själv så kan det nog lika gärna vara....

Den andra saken jag började reflektera över var när de presenterade sin "vått och torrt"-lista. Den torra kaktusen gick till alla företag som gör bantningspiller osv... I snitt går vi 31 år i en diet för att bli smala.... Det är ju helt galet!

Kanske jag skulle göra min egna "vått och torrt"-lista.... Den som gjort något bra för mig i dag får dagens våta, medan den som varit dum får dagens torris...!
Dagens våta: Sängen.... Den bara står där och ser inbjudande ut... Längtar efter att få krypa ner under mina täcken och sluta mina blå...
Dagens torra: Den person som tog på sig ett ansvar och sedan inte har återkopplat till mig... Uppskattar inte att behöva ta diskussioner som jag egentligen inte har med att göra!

Nej, dax att byta batteri i min mp3, så jag inte glömmer det till i morgon... Ska skriva ut ett brev som ska med 4 elever i morgon... Sen blir det nog slapp i soffan! :)

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0